Bestill time med SMS

Send til 2097:

HEIA fødselsdato, ditt navn, grad av hast

(Unngå sensitiv informasjon)

Se eksempel

HEIA 030562 Kari Normann Trenger time for konsultasjon

Kr. 6,- per mottatt melding.

Normalt to meldinger - bekreftelse og timeavtale.

NB: Tjenesten kan ikke benyttes om man har reservert seg mot kortnummer

Ventetid på grunn av sykdom.

19. juni 2018

En del av pasientene vil oppleve å måtte vente noe lenger på ordinær (ikke akutt) time enn vanlig på grunn sykdom hos en av våre leger.

Vi vil forhåpentligvis raskt få på plass en god vikarlege og vil gjøre det vi kan for å bistå alle våre pasienter med timer/bistand så raskt vi kan.

Allergivaksinasjon

20. mars 2018

Vi utfører vaksinering mot enkelte allergier.  Ta kontakt med vårt sentralbord for mer informasjon.  Behandlende lege er dr. Olaussen.

Russevaksinasjon mot smittsom hjernehinnebetennelse

20. mars 2018

Selv om antall tilfeller av meningokokksykdom i Norge er lav, er ungdom i alderen 16–19 år en av de aldersgruppene som har høyest forekomst av denne sykdommen. Tett samvær, festing og lite søvn gjør at ungdom som deltar i russefeiring er mer mottaklige for smitte med meningokokkbakterien enn ellers og har større risiko for å utvikle alvorlig sykdom.

Folkehelseinstituttet anbefaler at ungdom i alderen 16–19 år vurderer å vaksinere seg mot meningokokksykdom (smittsom hjernehinnebetennelse).

Vi på Heiaklinikken har vaksinen på lager.

Influensatid !

22. november 2017

Influensavaksinen anbefales spesielt til personer i risikogruppene:
•Personer som er 65 år eller eldre
•Voksne og barn med alvorlige luftveissykdommer, spesielt personer med nedsatt lungekapasitet
•Voksne og barn med kroniske hjerte/karsykdommer, spesielt personer med alvorlig hjertesvikt.
•Voksne og barn med nedsatt infeksjonsresistens eller diabetes/sukkersyke (både type 1 og type 2)
•Voksne og barn med kronisk nyresvikt
•Beboere på alders- og sykehjem
•Voksne og barn med alvorlig fedme, dvs kroppsmasseindeks (BMI) over 40 kg/m2

I tillegg er helsepersonell med pasientontakt anbefalt å ta vaksinen.

Personer som ikke er i noen risikogruppe kan også få vaksinen.

Skal du på reise ?

23. mai 2017

Stikk reiseklinikk er lokalisert i våre lokaler. Reiseklinikken tilbyr medisinsk rådgivning og vaksinasjoner for personer som skal på reise til utlandet. Det er svært kort ventetid på time. Time kan bestilles via Heiaklinikken. Sjekk ut www.stikkreiseklinikk.no for mer informasjon.

Allergivaksinasjon

22. november 2010